Velkoobchod MAKRO Cash Carry je již tradičně generálním partnerem prestižní vinařské události MAKRO Vinař roku. Tuzemská soutěž vín, která má v hodnotících komisích nejlepší české degustátory a zahraniční držitele titulu Master of; Wine, se s;MAKRO Cash Carry prolíná v;několika rovinách, a to v;dlouhodobé podpoře českých a moravských vinařů, prodejem soutěžních kolekcí vín MAKRO Vinař roku a se službami, které jsou spojeny se servisem vín pro zákazníky z;MAKRO HoReCa segmentu. Oceněné kolekce vín ze soutěže lze zakoupit od konce srpna ve vinotékách MAKRO, ve speciálních stojanech označených logem soutěže. Reportáž a profily nejúspěšnějších vinařství v;soutěži MAKRO Cash Carry budou připraveny ve specializovaném letáku MAKRO Epikure moravských vín od 12. září.

Malá česká a moravská vinařství a MAKRO Cash Carry

Cesta k;tuzemským vinařům vede čím dál častěji přes menší vinařství. Richard Süss, sommelier a odborný poradce pro gastronomii MAKRO Cash Carryříká: „Mezi zákazníky jsou stále oblíbenější menší vinaři s;omezenou produkcí a osobitým charakterem vín. Opět nám přibyla další butiková vinařství z;Moravy, která nenajdete v;žádném řetězci. Namátkově můžeme jmenovat: vinařství Proqin, vinařství Plešingr, moderní vinařství Arte Vini atd. Podporujeme opravdové „mikrovinaře“, jakými jsou například vinařství Plačkovi anebo vinařství Baláž. Největší radost nám udělá, když najdeme nového malého moravského vinaře a on se díky svým kvalitním vínům a naší propagaci stane mezi zákazníky velmi oblíbený, takřka vinařskou celebritou.“

Trendy v;prodeji vín MAKRO

Nabídka a prodej vína představují pro MAKRO jednu z;parádních disciplín, které se věnuje široký tým sommeliérů, zákaznických poradců pro gastronomii i obchodníků, kteří reagují na světové trendy a naslouchající přáním zákazníků. ;„Na letní sezónu jsme rozšířili sortiment vín v;balení „Bag in Box“. Zákazníci brzy pochopili výhody a kvalitu vín v;tomto druhu balení, která se neliší od vín lahvových. Nabídka z;celého světa byla velmi pozitivně přijata. Tímto trendovým projektem jsme se zařadili mezi vinařsky vyspělé země, jako je Francie a Itálie, kde vína v;Bag in Boxu zaznamenávají neustále se zvyšující popularitu a stoupající křivku prodeje,“ komentuje specializovanou nabídku Stanislav Sekyra, vedoucí nákupu ultračerstvých potravin MAKRO Cash Carry, „stále větší důraz klademe na růžová vína, v;listopadu přichází na řadu Svatomartinské, jehož čísla každým rokem stoupají. Letos jsme poprvé uváděli na trh i víno např. k;chřestové sezóně.;

Celkové prodeje vína v;MAKRO Cash Carry ČR činily za rok 2011 více než 700;tis. Kč, z čehož prodeje tuzemských vín, včetně tuzemských šumivých vín, tvořily 66,9 % (šumivá vína se na tomto poměru podílí 13,3 %).;