LifeTable, dotyková obrazovka umístěná ve stolech pro zákazníky gastronomických zařízení, pronikl už na Slovensko a i v tuzemsku se rozrůstá do dalších provozoven

Od letoška je LifeTable novinkou pro hosty bratislavských Monkey Pub a Music Lounge. V Česku mohou předností chytrých obrazovek nově využívat hosté českobudějovického Music Clubu & kavárny Café Station a pražského Kubar Lounge, které jsou v centru metropole, jen pár kroků od Václavského náměstí. LifeTable, do značné míry unikátní zařízení, které vyvinul český tým financovaný společností Open Priority, dobývá trh už zhruba rok a půl.

Umožňuje návštěvníkům listovat nabídkou gastronomického zařízení, v němž je umístěný, objednávat si z této nabídky, brouzdat po internetu, hrát hry, vybírat hudbu z jukeboxu, chatovat s ostatními hosty nebo třeba přivolat vůz taxislužby. To všechno prostřednictvím dotykové obrazovky, která je umístěná přímo v desce jídelních stolů a proto nijak neruší atmosféru podniku.

Právě možnost komunikace mezi hosty (ať už chat nebo hraní her) byla na trhu při uvedení LifeTable novinkou a podle dosavadních zkušeností ji hosté hojně využívají. LifeTable se osvědčil i jako účinné médium pro product placement nebo reklamu. Hosté zařízení se jeho prostřednictvím mohou dozvědět zajímavou formou řadu informací o vybraných produktech (například nápojích) nebo o samotném podniku, kde je LifeTable umístěn. „Jde o technologickou vychytávku, která láká zákazníky a jejich známé k opakovaným návštěvám. Dnes musíte mít něco navíc, co můžete hostům nabídnout, abyste uspěli na trhu,“ říká majitel KuBaru Sven Subotič.

LifeTable využívá v tuzemsku zhruba deset gastronomických zařízení – od kaváren přes bary až po restaurace. Počet stolů se blíží stovce a postupně se zvyšuje. K dostupné ceně zařízení přispívá kromě jiného i grant, který společnost získala na soutěži mezi inovačními projekty z celé Evropy. Jde o jeden z takzvaných startup projektů, který se ukázal jako životaschopný a našel si své místo na trhu.

Redakce Gastro&Hotel