Zhoršující se fyzická a pohybová zdatnost má negativní dopad také na pracovní výkonost. Proto v současné době roste zájem o sportovní a pohybové aktivity nebo například online kondiční tréninky. Podle LemonPay je nárůst poptávky od minulého roku o 25 procent, někteří kondiční trenéři zaznamenávají dvojnásobný zájem. „Rapidně upadá mentální i fyzický stav zaměstnanců, jejich schopnost si udržet dobrou náladu a tím vyšší výkonnost, odolnost vůči stresu nebo fungování v reálném či virtuálním kolektivu. Proto firmy začaly investovat více do sportu a hlavně pak do kondičních kurzů,“ prohlásila Kateřina Sechovcová, mluvčí české elektronické a benefitní karty LemonPay.

Kvůli koronavirové pandemii byly už několik měsíců uzavřené vnitřní sportoviště, posilovny a pro amatéry se zcela zastavil organizovaný sport. Přitom je prokázáno, že nedostatek pohybu  a pohybových zkušeností negativně ovlivňuje psychickou odolnost, fyzickou výdrž a snižuje zásadním způsobem pracovní nebo výrobní produktivitu. „Už v průběhu minulého roku se zvyšovala mezi zaměstnavateli vůle alokovat příspěvky na sport, regeneraci, osobní trénink či fyzioterapii. Na druhou stranu se realizace těchto příspěvků snižovala z důvodu zavřených sportovišť, relaxačních center, fitness a health clubů,“ popsala situaci mluvčí Kateřina Sechovcová.

Po otevření sportovišť se podle LemonPay zvýšil zájem o sport. Firmy nebo velké společnosti v rámci benefitů zařizují pro zaměstnance různé druhy pohybových aktivit, a to jak pro jednotlivce tak pro skupiny. „Z transakcí vidíme, že si lidé hojně zařizují vstupy do fitness center či na jógu, v rámci skupin jsou pak hodně populární sporty jako beachvolejbal nebo badminton. V některých firmách jdou na kurty se svými kolegy klidně ráno před pracovní dobou,“ upřesnila mluvčí českého fintechového projektu LemonPay. „Zejména v poslední měsíci pozorujeme vysokou poptávku po těchto nabídkách a sport se dostává k nejžádanějším benefitů pro zaměstnance.“

Snižuje se produktivita u zaměstnanců

Důvodů, proč se pohybové aktivity dostávají do popředí, je víc. Majitelé firem, CEO či manažeři na vysokých pozicích si totiž čím dál více stěžují na menší produktivitu zaměstnanců či kolegů, kteří fungovali převážně na homeoffice. Jedním z dalších negativních dopadů koronakrize je nedostatečná kreativita, upadající proaktivita a narůstající frustrace. Právě sport a pohybové aktivity mají příznivý vliv na fungování lidí v pracovním procesu a napomáhají ke kreativitě a k vyšší produktivitě.

Je patrné, že firmy s delší tradicí a pokročilým způsobem řízení s ohledem na dlouhodobé cíle a výkonnost mají trvalý zájem sport. A to o jakoukoliv nebo všechny možné druhy cvičení a aktivity, které si najdou oblibu u zaměstnanců,“ doplnila Sechovcová z LemonPay.

 

Jedním z kondičních trenérů, který zaregistroval velký zájem o jeho kurzy a instruktážní videa, je Martin Košťál. „Tréninků a videí je na internetu opravdu hodně, většinou také zadarmo. Můj benefit je v tom, že nejsem robot nebo program, ale s lidmi komunikuji. Poradím s technikou nebo například s dýcháním při cvičení. Klienti mi také posílají svá videa, na kterých pak různé věci konzultujeme,“ prohlásil zkušený kondiční trenér, který spolupracuje s vrcholovými sportovci nebo s celebritami a je osobním trenérem ve Volcano Health Club.

Na jeho oficiálních stránkách je možné koupit sadu několika videí, které naučí cvičit s vlastní váhou těla. „Od loňské zimy se online balíčky prodávaly o padesát procent lépe a aktuálně po otevření fitness eviduji i nárůst osobních tréninků ve Volcano Health Club,“  doplnil Košťál, jehož videa jsou rovněž v portfoliu nabídek na kartě LemonPay.

 

Počet akceptačních míst LemonPay pro sport v celé ČR

Fitness centra:                                 více než 1000

Bazény a koupaliště:                     více  než 900

Sportoviště různého druhu:      více než 1000

Studiové lekce (jóga, pilates): více než 200

Kluby pro bojové sporty:            více než 50

Golfové kluby:                                                více než 100

 

Kontakt pro média:

Jiří Uhlíř,

Relative PR & Consultancy, s.r.o.
+420 724 014 643
jiri.uhlir@relativepr.cz

Redakce Gastro&Hotel