Teď, když se z restaurací a pivnic podařilo vyhnat tabákový kouř, stávají se příjemným místem i pro ženy, které by rády zahnaly žízeň orosenou sklenicí piva, ale páchnoucí šedá mlhovina jim nešla pod nos. Mlžný opar je pryč, a tak se pivoženkám – nekuřačkám blýská na lepší časy.

Ženy pijí pivo čím dál víc.

Z výzkumů plyne, že pivo pravidelně konzumuje 56 % žen. Ve věkové skupině od 18 do 29 let je to 58 %, mezi 30 až 44 lety 62 %, od 45 d 59 let 57 % a od šedesáti let výš je to 48 %. Na pivo si ženy zajdou v průměru dvakrát do týdne a jejich průměrná týdenní spotřeba dosahuje 2,5 litru. Šedesát procent žen se zajímá o to, jaké pivo pijí, a až tři čtvrtiny se jich drží oblíbené značky. Pokud se ženy zajímají o informace v souvislosti s pivem, v první řadě řeší zdravotní aspekty jeho konzumace a pak také to, z čeho se vyrábí.

„Na jedno“ znamená na tři

Ženy chodí na pivo nejraději se svým partnerem a při výběru restaurace se zajímají o čistotu – například čisté sklo nebo toalety – a celkově jsou náročnější na kvalitu prostředí. Více například ocení prostředí klimatizované a nekuřácké. Pozoruhodný je výsledek výzkumu, který objasňuje, co znamená, když jde česká žena „na jedno“… V takovém případě zvládne něco málo přes tři piva. Mužské „na jedno“ představuje necelých pět piv. Zatímco ženy pijí rychlostí jedno a půl piva za hodinu, muži frčí téměř dvoupivovou hodinovou rychlostí.

Další výsledky výzkumu už se vztahují k celé Evropě. Je zajímavé, že navštíví-li žena podnik sama, ve 46 procent případů si pivo nikdy nedá. Při schůzce s obchodním partnerem si pivo objedná pouze 21 procent Evropanek, ovšem v rámci rodinného oběda si na něm pochutná 82 procent žen!

Text: Lucie Hniličková Foto: Archiv

Redakce Gastro&Hotel