Absolutní vítězkou prestižní soutěže nejlepších výčepních z celé České republiky – Hvězda výčepu se stala Eva Rejnková z restaurace Reslovka v Ústí nad Labem. Je tak vůbec první ženou ve čtyřleté historii soutěže, které se podařilo porazit všechny konkurenty a získat první místo. Vítězce náleží titul Hvězda výčepu, trofej a finanční odměna 30 000 korun.

Nejatraktivnější cenou ale zůstává luxusní zájezd all inclusive do Amsterodamu pro dvě osoby. Eva Rejnková se tak stejně jako vítězové z předchozích ročníků podívá do míst, kde se psala a píše pivní historie: pivovaru Zoeterwoude, muzea Heineken Experience a ledové jeskyně Extra Cold. Na druhém místě se umístil Karel Knobloch ze zařízení Sport PUB z Ústí nad Labem, třetí příčka patří rovněž ženě, Jitce Drlíkové z Bedna baru 2006 v Ivančicích na jižní Moravě.

Finále v Lidovém domě v Praze-Kbelích jako každoročně provázela skvělá atmosféra, napínavé souboje i vyrovnané šance. „Jsem rád, že ve všech našich lokalitách máme tolik kvalitních výčepních, kteří se umějí starat o pivo a skvěle je čepovat. Ať už jde o značky Starobrno, Krušovice, Březňák, Hostan, Zlatopramen 11° i nealkoholické Fríí,“ konstatuje obchodní sládek společnosti HEINEKEN Česká republika Svatopluk Vrzala. Se stříbrným a bronzovým místem je spjata finanční odměna 10 000 a 5 000 korun.

Finanční prémie dále získávají provozovny, ve kterých tři nejúspěšnější soutěžící působí, a to ve výši 30 000, 20 000 a 10 000 korun. Soutěže Hvězda výčepu se účastní profesionálové z těch restauračních zařízení v České republice, kde se čepují piva z portfolia společnosti HEINEKEN. Soutěžící se nejprve utkali v regionálních kolech v Brně, Krušovicích a Ústí nad Labem. Z každého z uvedených kol do včerejšího pražského finále postoupilo deset nejlepších, kteří se utkali titul absolutní. Finálové kolo mělo celkem tři části.

V písemném testu museli soutěžící prokázat své znalosti z oblasti výroby piva, správné péče o něj, ale i z historie a dalších tematických okruhů. V druhé části pak dostali příležitost před porotou a ostatními finalisty co nejlépe prezentovat provozovnu, ve které působí. Nakonec přišla na řadu praktická zkouška, kdy všichni soutěžící čepovali piva z portfolia společnosti HEINEKEN Česká republika do sklenic s obsahem 0,3 a 0,5 litru a prémiovou značku Heineken do sklenice s obsahem 0,25 litru.

„Odborná porota hodnotí správnou míru a výšku pěny a také vizuální vzhled natočeného piva. Dále se posuzuje celkový dojem při čepování: správná příprava pivního skla, způsob čepování a servírování piva na závěr,“ přibližuje průběh soutěže Hvězda výčepu Svatopluk Vrzala. Správné čepování piva je podle něj důležité také proto, že přispívá k vyzdvižení charakteristických znaků piva, především pěnivosti a chuti. „Kvalitu piva pochopitelně primárně ovlivňují suroviny použité při výrobě a vlastní výrobní technologie. Správné čepování a servírování ale přispívá k celkovému dojmu při jeho pití,“ doplňuje Vrzala.;

Redakce Gastro&Hotel