reklama

Hudba v restauraci ovlivňuje to, co objednáváte

autor: | Lis 26, 2018 | Management | 0 komentářů

Už dávno se ví, že restaurace mohou hudbou strategicky ovlivňovat chování hostů. Nedávný výzkum Univerzity Jižní Florida potvrdil, že hudba, která zní v restauraci, má velký vliv na typ jídla, které si hosté objednávají. Pokud se hosté například rozhodnou pro cheeseburger a hranolky místo zeleninového salátu, jejich jedinou motivací nemusí být touha po tučném jídle. Zásadní vliv může mít atmosféra restaurace. Jemná hudba má uklidňující efekt a hosté při ní věnují více pozornosti volbě pokrmu, zatímco v hlasitější atmosféře podniku se spíše rozhodují pro nezdravá jídla. Při výzkumu v několika restauracích byly různé hudební žánry reprodukovány v intenzitě 55 a 70 decibelů. Položky menu byly rozděleny do tří kategorií: zdravé, nezdravé a neutrální. Analýza chování zákazníků v průběhu několika dní ukázala, že dvacet procent hostů vystavených působení hlasitější hudby si objednalo něco nezdravého než ti, kteří jedli v čase tiché hudby.