Nadcházející ročník Hospitality Tourism Summitu, který se uskuteční ve dnech 7.- 8.6. 2011 v;Congress hotelu Clarion v;Ostravě, bude věnován velmi potřebnému tématu kvality služeb, její klasifikace a garance v;jednotlivých sektorech cestovního ruchu.

;Zkušenosti z;minulých let nás přesvědčují, že není možné čelit nárůstu konkurence či poklesu poptávky v;cestovním ruchu ;roztočením spirály slev. Je zapotřebí, aby nabízené služby neobětovaly vnímání své hodnoty krátkodobým cílům, aby se do hry vrátila jejich kvalita za oprávněnou; cenu. Tak jako v;jiných oborech, prokazatelná kvalita je ;pro hotel, restauraci či cestovní kancelář mnohdy účinějším nástrojem než drahé reklamy, ;neboť zvyšuje nejen image, ale především loajalitu zákazníků, spokojenost a hrdost ;zaměstnanců a tím vším nahrává konkurenční výhodě.;Lepší kvalita dlouhodobě přináší vyšší zisk. Proto letošní konference nese podtitul „Jak prodávat kvalitu?“.

Jak však požadovanou kvalitu vytvořit, garantovat a komunikovat? Má snad hodnocení a komunikace kvality být; jen doménou silných značek? Nebo lze zavést nějaký jednoduchý, finančně méně náročný, ale přitom věrohodný systém ocenění kvality vhodný i pro podniky střední či menší velikosti? Bylo by velmi žádoucí, kdyby celooborová diskuse o tom,; jak by měl vypadat jednotný systém hodnocení kvality služeb cestovního ruchu u nás, již konečně přinesla nějaké praktické vyústění -; symbol ověřené kvality,; pochopitelný pro domácí i zahraniční zákazníky, se kterým by podnikatelé mohli aktivně pracovat při řízení a marketingu svých provozoven.

Připravovaná úvodní panelová diskuse na Hospitality Tourism Summitu dne 8. června 2011, moderovaná Martinem Veselovským za účasti zástupců MMR, podnikatelů i oborových asociací, se bude snažit přispět k;uvedení „značky kvality“na český trh služeb cestovního ruchu.; Na tuto diskusi pak v;programu naváže blok „best practices“, který přinese návody, jak kvalitu objektivně měřit a certifikovat, jaká překvapení může přinést mystery shopping v;hotelech;ČR, i příklady podniků, které našly způsob, jak správně svoji kvalitu vytvářet i prodávat. Součástí programu je i Gastronomický den AHR ČR.

„Věříme, že obsah konference přispěje k;tomu, aby otázka; „Jak prodávat kvalitu“ měla již brzy jasnější odpověď“, říká jménem organizátorů Barbora Krásná, Partner Blue Events. Dalšími spoluorganizátory konference jsou AHR ČR, SOCR ČR, Vysoká škola hotelová v;Praze 8, ve spolupráci s;COT Business a AKC ČR. Konference se koná pod záštitou Ministra pro místní rozvoj Kamila Jankovského a s;podporou CzechTourism.