Pivovarnická skupina HEINEKEN Česká republika pokračuje ve své osvětové kampani Pijte s Mírou. Virtuální hrdina projektu Míra vybízí a podněcuje k zodpovědné konzumaci alkoholu a udržitelnému přístupu k životnímu prostředí nejen na sociálních sítích, ale také na festivalech a ve vybraných klubech po celé České republice. Míra dnes spolupracuje s řadou nových subjektů, má mnoho dalších aktivit, a i proto je jeho tvář o něco vážnější. K podpoře zodpovědné konzumace alkoholu Mírovi přibyla starost o udržitelné čerpání zdrojů, o ochranu vodních zdrojů i uhlíkovou stopu.

Slovní spojení všeho s mírou získalo díky HEINEKENu hlubší smysl. Před pěti lety se Míra stal tváří stejnojmenného projektu Pijte s Mírou, který se na začátku týkal výhradně zodpovědné konzumace alkoholu. Nově se Míra věnuje nejen zodpovědné konzumaci piva a alkoholu, ale řeší i společenskou odpovědnost pivovarníků komplexně. Od roku 2014 se zajímá o ochranu vodních zdrojů, udržitelné čerpání zdrojů i o uhlíkovou stopu, což jsou priority HEINEKENu v rámci programu zaměřeného právě na udržitelnost Brewing a Better World. Míra přináší informace o odpovědnostních projektech realizovaných s partnery, například s nadací Podané ruce.

Míra podal pomocnou ruku

Občanské sdružení Podané ruce se zabývá prevencí i pomocí lidem se závislostí na alkoholu. Společně se zapojují do aktivit s brněnským hudebním klubem Fléda, kdy například všichni společně na akcích rozdávají vodu a ovoce a ukazují tak, jak zabránit dehydrataci. Dále je podpora věnována preventivnímu projektu, divadelnímu představení Na zdraví, které herci z občanského sdružení hrají už tři roky. Touto aktivitou se snaží do projektu zapojit děti, které se do samotného představení zapojují samy a svými názory a zkušenostmi tak ovlivňují, jak bude příběh pokračovat. V průběhu tří let shlédlo toto představení více než 3000 školáků. Bodem Mírova zájmu jsou i hudební akce a festivaly. Vedle oficiálních aktivit jednotlivých pivovarů společnosti Heineken bylo možné Míru vidět i na Majálesu v Brně nebo na největší hip hopové akci loňského roku v Hradci Králové.

Míra se snaží ukázat, co pro HEINEKEN znamená, být společensky odpovědnou firmou. Trvalou udržitelnost se společně snažíme zakomponovat do všech našich činností,“ komentuje Jiří Hauptmann, ředitel korporátních vztahů a koordinátor udržitelného rozvoje a dodává: Míra komunikuje i na sociálních sítích, což u lidí vzbuzuje větší zájem, komunikace společensko-odpovědných témat je tak snazší a také účinnější.

Míra jezdí na festivaly

Mírova účast na hudebních akcích je dalším nepostradatelným bodem jeho kampaně Pijte s Mírou. S podporou projektového týmu jsou na festivalech návštěvníkům rozdávány odznaky, letáky, k dispozici je i alkohol tester a nechybí ani Mírova figurína v životní velikosti. Míra tímto způsobem oslovuje další desítky tisíc lidí a účinně tak do světa šíří myšlenku propagace správného přístupu k alkoholu.

V Loňském roce se lidé mohli s Mírou setkat na:

– Studentském Majálesu v Brně

– Hip Hop Kempu v Hradci Králové

– Slavnosti pivovaru Krušovice

– Dni otevřených dveří Starobrno

– Dni otevřených dveří v pivovaru Velké Březno

Míra má svůj komiks

Míra komunikuje se svými fanoušky na facebookových stránkách téměř na denní bázi, a to prostřednictvím komiksových příběhů. V průběhu roku se počet fanoušků zvýšil z 1 500 na 4 052 a jde tedy o 67% nárůst. Stranou ale nezůstávají ani jeho webové stránky pijtesmirou.cz. Web letos zaznamenal téměř 4 000 návštěv, přičemž 87 % z nich jsou noví návštěvníci.

Míra pečuje i o zaměstnance HEINEKENu

Na svých stránkách Míra vyzývá přátele, fanoušky a zaměstnance společnosti, aby jezdili např. Do práce na kole. Na stránkách pijtesmirou.cz se také objevily fotografie z Mezinárodního dne firemního dobrovolnictví, který společnost realizuje již od roku 2013.

Projekt Pijte s Mírou

Pijte s Mírou je informačně-osvětová kampaň HEINEKENu Česká republika, která zábavnou formou šíří odpovědnostní poselství firmy. Projekt odstartoval v roce 2010 výzvou k zodpovědné konzumaci piva pijte s mírou. Každému známé rčení se od té doby objevuje na všech obalech i komerčních materiálech značek Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák a Hostan. Součástí informační kampaně jsou také webové stránky http://www.pijtesmirou.cz.

Pijtesmirou.cz můžete sledovat a podpořit i na facebooku. Projekt byl vytvořen studiem Cabinet http://www.studiocabinet.com.

Redakce Gastro&Hotel