Program této výroční konference, “, která se uskuteční ve dnech 12. – 13. 4. 2012 v pražském hotelu Crowne Plaza, je nabit inspirativními příspěvky pro účastníky ze sektoru horeca a každý osvícený provozovatel restaurace, hoteliér nebo podnikatel v cestovním ruchu, který přes nelehkou dobu chce své podnikání rozvíjet nebo alespoň ziskově udržet, by si jej neměl nechat ujít.

Kromě příspěvků v zahajovacím bloku prvního dne, které budou patřit otázkám z oblasti financování a legislativy cestovního ruchu a trendům na straně domácí a zahraniční klientely, budou prezentovány případové studie z praxe, které přinesou ty nejlepší zkušenosti, jak „zefektivnit, motivovat a komunikovat“. Inspirací bude i panelová diskuze na téma „Pohon a brzdy cestovního ruchu“, jíž se budou účastnit zástupci hoteliérů a pracovníci zodpovědní za podporu rozvoje cestovního ruchu.

Dobrou tradicí konference je společenský večer. Letos jsme pro účastníky s partnery;konference Plzeňským Prazdrojem a Nestlé připravili opravdu zajímavý program, ve kterém;se bude snoubit výborné pivo s kulinářskými specialitami. V netradičním prostoru čistírny;odpadních vod v Ekotechnickém muzeu v Bubenči bude prezentováno „Párování piva;s jídlem: degustace pivních speciálů s vhodnými specialitami české kuchyně”.

Druhý programový den konference nabídne 5 odborných tematických workshopů. Diskusní;sekce o efektivitě v gastronomii se bude věnovat například tomu, jak uvařit za 80 nebo;120 korun a co za to nabídnout zákazníkům v Praze, větším městě či na venkově. Majitel;úspěšné regionální restaurace Šupina účastníkům poradí, jak nalákat turisty na regionální;speciality. Další majitelé obdivovaných restaurací budou prezentovat své zkušenosti, jak;pracovat s nabídkou poledního menu a jak dosáhnout toho, aby restaurace byla stále plná.Co zákazník očekává od moderní gastronomie a jak ho zapojit do naplnění jeho očekávání?,;to prozradí zástupce společnosti Torád.

Pro účastníky zabývající se řízením cestovního ruchu jsou připraveny dvě sekce: City;marketing a management destinace napoví, jak pracovat se „značkou“ města, jak vytvářet;městskou identitu, komunikovat aktivity města s veřejností a zejména, jakých chyb se při;tom vyvarovat. Workshop Formy spolupráce při řízení cestovního ruchu v regionech;bude na příkladech problematiky regionů Ústeckého kraje a Českého ráje řešit vztahy;podřízenosti a nadřízenosti jednotlivých organizací cestovního ruchu v rámci kraje nebo v;rámci turistického regionu zasahujícího do více krajů, i otázky, jak se regionální koncepce;potkávají či nepotkávají s aktivitami CzechTourism.

Náplní čtvrté sekce – Jak zajistit, aby se hosté vraceli? Bude diskuze na téma, co pro;hoteliéry a poskytovatele gastronomických a dalších služeb funguje z pohledu ziskovosti;nejlépe, zda věrnostní programy, slevové akce či speciální nabídky.

Náplň sekce HR alias Služby stojí na lidech je patrná již z jejího názvu. Její charakter bude;nejen vzdělávací, ale díky dvojnásobnému časovému rozsahu předvede i formy praktického;trainingu. Významný prostor bude věnován i praktickým dopadům aktuální novelizace zákona o zaměstnanosti a zákoníku práce. Především provozovatele hotelů a restaurací by měla zajímat změna definice závislé práce a nové vymezení nelegální práce, vč. problematiky tzv. švarcsystému, o kterém se bude rovněž diskutovat.

Hospitality Tourism Summit organizují společnost Blue Events a Svaz obchodu;a cestovního ruchu ČR, pod záštitou Ministerstva pro místní rozvoj ČR, s podporou;CzechTourism a ve spolupráci s AHR ČR, Vysokou školou hotelovou v Praze 8 a COT;Business. Zlatým partnerem konference je Plzeňský Prazdroj.