Český vyhledávač ubytování a zážitků pro rodiny s dětmi Explorio.cz dnes představuje iniciativu k záchraně tuzemských hotelů, penzionů, chat i zážitkových služeb. Svým partnerům nabízí způsob, jakým generovat příjmy i v době, kdy jsou jejich podniky uzavřeny. Bez hotovosti by totiž některá z ubytovacích zařízení nemusela přežít podzim a po rozvolnění vládních nařízení by se tak zákazníci neměli kam vracet, navíc by trpěly také oblíbené regiony. Záchranná akce spočívá v prodeji zvýhodněných poukazů, které ubytovatelům přinesou hotovost od zákazníků přímo na účet. Explorio.cz jim pomůže s tvorbou poukazů, online marketingem a propůjčí jim také schopnost oslovit až 1,4 milionů rodin s dětmi měsíčně.
Iniciativa Explorio.cz hoteliérům doporučuje prodej zvýhodněných poukazů s dlouhodobou platností, prostřednictvím kterých získají obratem hotovost na účet a možnost překlenout nejsložitější období. Na rozdíl od ubytovacích nebo slevových portálů, které hoteliérům převedou peníze na účet až v době, kdy si zákazník poukaz “vybere”, v akci Explorio.cz budou poukazy prodávat samotní podnikatelé a peníze tak na svůj účet dostanou ihned. Explorio.cz jim zajistí statisícovou uživatelskou základnu, propagaci a poskytne marketingovou a konzultační podporu. Z prodeje voucherů si zároveň Explorio nebere provizi.
“V době, kdy ubytovatelům přicházejí jen velmi malé počty nových rezervací a naopak musejí vracet zálohy na současné rezervace, se ocitají na velmi tenkém ledu. Vládní pomoc je sice pro sektor nezbytná a její objem je značný, ale právě teď na ni nelze spoléhat. Výplaty z programu Covid ubytování jsou podle informací od spřízněných hoteliérů velmi pomalé – teprve touto dobou dostávají na účet podporu z jara. Přicházíme tak s návrhem, co mohou podnikatelé v ubytovacím sektoru udělat sami, aby alespoň částečně zmírnili ztráty do té doby, než budou moci znovu přijímat zákazníky,” vysvětluje CEO Explorio.cz František Peterka.
Partnerství s Explorio.cz hotel aktivuje dobitím kreditu v řádu nízkých tisícovek a v partnerském rozhraní pak najde generátor, ve kterém si poukazy jednoduše zhotoví. To pomůže mnohým menším a středním podnikatelům, kteří často nemají dostatečné znalosti počítačové grafiky a e-commerce. O tom, jaký druh poukazů budou nabízet nebo zda je napojí na svůj rezervační systém, rozhodnou sami hoteliéři. Někteří z nich plánují poukazy zvýhodnit cenově, jiní nabízejí nadstandardní služby jako třeba prezidentské apartmá za cenu běžného nebo VIP večeři zdarma. Aktivním partnerům je navíc k dispozici konzultační tým Explorio.cz, který jim bezplatně poradí s propagací poukazů, nastavením webových stránek pro vyšší prodeje a jejich analytikou. Společně potom budou průběžně vyhodnocovat efektivitu propagace, aby se nestalo, že se investice podnikatelům nevyplácí.
“Podnikatelé si v našem partnerském rozhraní nabíjí kredit a platí jen za kliky, kterými se na jejich stránky dostanou zákazníci přes náš vyhledávač. Platí tedy jen za naši schopnost upoutat pozornost rodin s dětmi, která je značná. Na facebookových stránkách máme 300 000 followerů a měsíčně zasáhneme téměř milion a půl rodičů. Navíc jsme jen za poslední měsíc na stránky našich partnerů dovedli více než 200 tisíc zákazníků,” vysvětluje Peterka, proč je pro ubytovatele partnerství s Explorio.cz výhodné.
V této době jde hlavně o to trh udržet v životaschopném stavu. Kdyby totiž hotely krachovaly, zákazníci by neměli kam se po rozvolnění opatření vracet. “Trpěly by navíc jednotlivé regiony, které mají rodiny s dětmi v oblibě, jako jsou Krkonoše nebo Šumava. A každý zaniklý byznys by měl vliv i na pokles zákazníků okolních stravovacích nebo zážitkových služeb. Jde o hustě provázaný organismus. Jelikož z našich průzkumů víme, že rodiny s dětmi mají stále chuť cestovat a jsou ke svým oblíbeným místům loajální, dovolujeme si na ně apelovat, aby se snažily tento ekosystém zachovat, pokud jen trochu můžou,” uzavírá Peterka.