Nabídka dovolených na slevových portálech nepřímo ovlivňuje cestovatelské zvyklosti českých turistů. Díky těmto portálům jezdíme v rámci České republiky častěji na kratší dovolené, mimo hlavní turistickou sezónu a zejména poznáváme nové destinace.

„Realizovaný výzkum nám potvrdil hypotézu, že existence slevových portálů významným způsobem ovlivňuje i cestovatelské zvyklosti českých turistů. Naším hlavním komunikačním nástrojem pro oblast domácího cestovního ruchu je volnočasový portál www.kudyznudy.cz. Aktuálně portál Kudy z nudy obsahuje více než 60 tisíc akcí a aktivit pro trávení volného času ve všech regionech České republiky a v sezoně dosahuje návštěvnosti až 2 miliony měsíčně,“ uvedla Monika Palatková, ředitelka agentury CzechTourism.

Agentura CzechTourism ve spolupráci s výzkumnou agenturou NMS Market Research a portálem Skrz.cz realizovala jedinečnou studii zaměřenou na zjištění dopadu slevových portálů na domácí cestovní ruch.

Z výzkumu vyplynulo, že slevové portály mají vizuálně atraktivní nabídku, která velmi často přesvědčí zákazníky ke spontánnímu nákupu (62 % všech nákupů) a zejména láká k poznávání nových míst a lokalit. Nízká cena je hlavním důvodem nákupu dovolené jen u poloviny zákazníků.

Data z průzkumu ukazují, že se v loňském roce prodalo na slevových serverech a vyhledávačích v rámci domácího cestovního ruchu 2,7 mil. pobytů. Při průměrné ceně pobytu 2 900 Kč je tak velikost trhu odhadována na 7,8 mld. Kč. Oblibu pobytů potvrzuje i David Beška, obchodní ředitel největšího českého vyhledávače slev Skrz.cz: „Tuzemské pobyty u nás dlouhodobě patří mezi vůbec nejoblíbenější nabídky. Pro penziony a hotely je to rychlý způsob, jak vyplnit kapacity v termínech s nižší obsazeností nebo o sobě dát vědět v začátcích podnikání.”

Více než třetina české populace alespoň jednou nakoupila dovolenou v České republice přes slevový portál. Pozitivním zjištěním je skutečnost, že 97 % dotázaných lidí by si dovolenou na slevovém portálu koupilo znovu. Po překonání prvotní nedůvěry, kdy lidé zvažují, zda si tímto způsobem dovolenou koupit, následuje velmi vysoká spokojenost se samotnou dovolenou a reklamace se zejména v poslední době prakticky nevyskytují.

Z výzkumu také vyplynulo, že nakupování dovolené přes slevový portál není výsadou určité cílové skupiny, ale jde napříč různými segmenty v populaci. Dovolenou nakupují na portálech starší i mladší páry, stejně tak rodiny s dětmi. Velmi často na portálech nakupují dovolenou i lidé z vyšších příjmových skupin. Češi si díky nabídkám na slevových portálech dopřávají luxusnější typ dovolené. Ta se stává dostupnou i pro lidi se středními a nižšími příjmy, kteří vyhledávají především víkendové wellness pobyty.

Zdroj a foto: CzechtTourism.cz

Redakce Gastro&Hotel