EET: Zmatky při placení v restauraci?

autor: | Pro 22, 2016 | Novinky z Gastronomie | 0 komentářů

Klasický scénář: U stolu sedí více lidí a chtějí platit. Servírka přijde s EET účtenkou, ale ukáže se, že hosté chtějí jednotlivé položky rozúčtovat mezi sebe. Obsluze tak nezbyde než účtenku v systému EET stornovat a vystavit místo ní několik nových. Nepohodlí pro ni i pro hosty řeší tzv. „kontrolní účtenka“. Ne každý pokladní systém ji ale nabízí.

Kontrolní účtenka řeší problém

„Tzv. kontrolní účtenka, která je ve své podstatě výpisem položek a neslouží jako daňový doklad, má dvě základní funkce: Při větších akcích, jako jsou oslavy, může zákazníkům poskytovat průběžný přehled o tom, kolik už zkonzumovali. Lépe si tak uhlídají stanovený limit. Při placení pak usnadňuje život obsluze, která díky ní jednak snadno odkontroluje veškeré objednané položky, a zároveň zjistí, kdo co bude platit. V návaznosti na to pak vystaví platné účtenky se všemi náležitostmi EET,“ vysvětluje Michal Wantulok ze společnosti Dotykačka, jednoho z lídrů trhu mezi dodavateli pokladních řešení.

„Pochopitelně by se dalo vše ještě zjednodušit, kdyby obsluha měla malý tablet – tzv. mobilního číšníka – se kterým by u každého stolu vše namarkovala a rovnou vytiskla účtenku z přenosné tiskárny. Takové řešení také nabízíme, ale realita je taková, že většina provozů stále preferuje systém „postaru“ s velkou kasou na baru,“ doplňuje Michal Wantulok.

Ideální postup při placení:

eet1