Agentura CzechTourism spustila kampaň, která má Čechům představit pozitiva tuzemské dovolené. Propagace pod hlavičkou sloganu „Dovolená v Česku – to letí!“ volně navazuje na kampaň z roku 2010. V nynější sezoně lidé reklamu spolufinancovanou Evropskou unií uvidí na internetu, v tisku nebo v outdooru.

„Domácí cestovní ruch se z;pohledu činnosti agentury CzechTourism stává jedním z;klíčových nástrojů, jak vyrovnat známou disproporci v;návštěvnosti České republiky,“ vysvětluje pozadí spuštění kampaně generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška. Zatímco tuzemští turisté projevují víceméně rovnoměrný zájem o všechny regiony, zahraniční turisté oproti tomu výrazně preferují Prahu. Reklama s;hlavním sloganem „Dovolená v;Česku – to letí!“ navazuje na loňskou propagaci, se kterou se lidé mohli setkat hlavně v;televizi a rozhlase. Letos se kampaň objeví v;tisku, outdooru a především na internetu. Internetová propagace se zaměří rovněž na zviditelnění portálu www.kudyznudy.cz v;sociálních sítích, a to např. natočením 40 nových videoreportáží, které výrazně posílí nabídku stávajícího videokanálu portálu. Kudy z;nudy je pro propagaci domácího cestovního ruchu stěžejní – svou nabídku tu zdarma inzeruje už více než 5 tisíc provozovatelů.

Podle průzkumu agentury se letos na dovolenou v;tuzemsku chystá okolo 40 % Čechů. CzechTourism ale chce kampaní oslovit i ty, kteří zatím neplánují vůbec žádnou dovolenou. Těch je totiž hned celá třetina. Ve vztahu k;nim může kampaň akcentovat potenciál Česka pro podnikání výletů spojených s;návštěvami památek nebo přírodních zajímavostí.

O kampani

Kampaň proběhne od dubna do července 2011. Propagace na internetu zahrnuje reklamu ve vyhledávačích a kontextu, bannerovou reklamu a reklamu v;sociálních sítích. Inzeráty a PR články si lidé budou moci přečíst v;společenských časopisech nebo suplementech. Od května se do kampaně zapojí citylighty a propagace v MHD v;Praze, Brně, Ostravě, Plzni a Olomouci.

Redakce Gastro&Hotel