Regionální značka Tradice Bílých Karpat (TBK) rozšířila svoji pestrou paletu výrobků o dalších deset.
Počet certifikovaných výrobků tak již dosáhl čísla 51. Spotřebitelé mají díky tomu širší nabídku, ze které si mohou vybírat, pokud chtějí nakupovat místně, kvalitně a šetrně k životnímu prostředí.
Značka Tradice Bílých Karpat je přeshraniční značka a zasahuje i k našim slovenským sousedům. Produkty musí splňovat přísné požadavky – být kvalitní, jedinečné ve vztahu k Bílým Karpatům, vyrobené tradiční technologií, z místních surovin, s podílem ruční práce a být šetrné vůči životnímu prostředí
Mezi 10 nováčků mezi držiteli značky patří:
- Manželé Lorinczovi, Nedašov – dřevořez, grafika a tisk, recyklovaný textil (https://www.fler.cz/lorijana)
- Ing. Jan Zainer, Vlachova Lhota – Valašský produkt (www.valasskyprodukt.cz) – květinová a ovocná vína
- Dalibor Hromčík, Nivnice – Medovina Elisa (www.medovina.cz)
- Radek Přikryl, Strání – ubytovací služby, Chalupa Levandule (www.chalupalevandule.cz)
- Šárka Šusteková, Žítková – ovčí sýry od kapličky (www.syrodkaplicky.cz)
- Miroslav Jančařík, Slavičín – celokožená obuv 2C (https://www.facebook.com/2Cboty/)
- Dominik Matúšů, Jestřabí – výroba a oprava smyčcových hudebních nástrojů (www.dominikmatusu.cz)
- Kateřina Kohoutová, Žítková – průvodcovské služby na Žítkové
- Jana a Josef Koláčkovi, Nezdenice – výrobky z kovu a keramiky (www.jk-keramika.cz)
- Rostislav Ryšavý, Lipov – potravinářské oleje, kosmetické oleje, tekutá a tuhá mýdla (www.olejarstvi.cz)
Regionální značku udílí spolek Tradice Bílých Karpat. „Cílem spolku je, aby regionální značka fungovala jako vlajková loď regionu, stmelovala lidi se zájmem o tradice a tradiční postupy, byla inspirací pro výrobce i spotřebitele, nalákala do regionu turisty a pomáhala tak držitelům i obyvatelům“, říká Hana Machů, manažerka regionální značky. „Značce a její propagaci mohou pomáhat i další subjekty v regionu, obce, infocentra, obchody s regionálními výrobky, spotřebitelé i samotní výrobci.“
Regionální značení je v ČR i v Evropě stále více rozšiřovanou cestou, jak zajistit propagaci a rozvoj regionu. Přináší užitek návštěvníkům regionu, kteří mohou poznat jeho atmosféru. Místní obyvatelé mohou díky značce podporovat “své” výrobce a ti získávají se značkou i jednotnou propagaci, nové kontakty a nové možnosti spolupráce.
Bližší informace o regionální značce naleznete na www.tradicebk.cz.