Společnost Coca-Cola se rozhodla svými produkty podpořit hotely, kavárny a restaurace při obnovování jejich podnikatelských aktivit v časech pandemie Covid-19. Segment HORECA, který tvoří 40 procent obratu nápojového výrobce, patří k vůbec nejcitelněji zasaženým podnikatelským oborům.

„Poslední měsíce byly těžké pro lidi i pro podnikání. Zatímco jsme jako Coca-Cola byli schopni udržet provoz, včetně opatření k zajištění bezpečnosti zaměstnanců, je zřejmé, že někteří z našich klíčových zákazníků nebyli v tak šťastném postavení. Proto chceme pomoci našim maloobchodním partnerům, kteří znovu otevřeli po vynucené pauze, a to zejména hotelům, kavárnám a restauracím,“ vysvětluje generální ředitelka společnosti The Coca-Cola Company Česko a Slovensko Natalia Stroe.

Během karantény v březnu a dubnu bylo uzavřeno 62 % provozoven v oboru HORECA a prakticky všechny hotely, kavárny a restaurace. Legislativní opatření způsobilo celému segmentu propad příjmů v České republice o 21 miliard korun, tedy meziročně o tři čtvrtiny. Dnes je sice 94 procent podniků opět v provozu, ale restauratéři v průměru dosahují jen polovičního obratu a stále se potýkají s nejistotou i nedostatkem zahraničních turistů. Také proto spustila Coca-Cola kampaň Open Like Never Before/Otevřeno jako nikdy dřív, která vyzývá zákazníky, že ačkoli už vše nebude jako předtím, mohou svojí návštěvou pomoci restauratérům a pokusit se učinit svět skromnějším i lepším.

Společnost během prvního týdne v srpnu přišla s akční nabídkou „Tato Coca-Cola je na nás“, kdy zákazníci ve vybraných restauracích mohli získat nápoj Coca-Cola zdarma. Bezplatně dodala nápoje do 5 000 provozoven, a sety nábytku do 1 200 barů i restaurací (ČR 800 a SR 400) a vybavila podniky téměř 2 000 sadami dalších doplňků. Přitom se mimo jiné spojila s brněnskými architekty z projektu Gastro žije! a vybrané restaurace (v Praze restauraci Parčík na Proseku, v Bratislavě restauraci Dunajský pivovar) dovybavila designovým originálním Stoolky nábytkem, který byl navržen z ekologických materiálů právě v době pandemie.

„Potěšilo nás, že si Coca-Cola všimla naší iniciativy Gastro žije!, jejímž cílem bylo co nejrychlejší otevření gastro provozů a zmírnění dopadu koronakrize na jejich provozovatele. Realizace společného projektu a vybavení několika restaurací funkčním nábytkem Stoolky v rámci kampaně Open Like Never Before je pro nás velkou ctí a jsme rádi, že jsme mohli alespoň takto přispět k oživení HORECA segmentu,” komentuje Petr Kadlec, spoluautor konceptů Gastro žije! a Stoolky.

Důležitou součástí pomoci jsou také investice do on-line i off-line reklamy pro jednotlivé provozovny gratis a na míru pomocí aplikace Ad Generator, plakátů a billboardů. „Vybavení pomůže barům a restauracím v momentě, kdy dané provozovny na to samy nemají dostatek prostředků, a přichází v čase, kdy zákazníci dbají na svou zdravotní bezpečnost a upřednostňují posezení venku. Investice do reklamy přinesou zviditelnění restauračních zařízení v jejich místě působení směrem k zákazníkům,“ dodává Radim Panák, obchodní ředitel HORECA segmentu Coca-Cola HBC ČR.

V rámci iniciativy Open Like Never Before/Otevřeno jako nikdy dřív investovala Coca-Cola celkem 60 milionů korun v Česku a na Slovensku. Dalších 13 milionů zamířilo do podpory reklamy v kinech a televizi. Sama společnost však také čelila několika problémům a výzvám. Z důvodu pandemie musela být v dubnu dočasně pozastavena veškerá plánovaná marketingová činnost a zdroje byly přesměrovány těm nejpotřebnějším v první linii, včetně Českého a Slovenského červeného kříže. V současné době již Coca-Cola podporuje své nejvíce postižené maloobchodní partnery.

Coca-Cola jako největší nápojová společnost nabízí v Česku a na Slovensku kompletní portfolio nealkoholických nápojů. V loňském úspěšném roce realizovala zisk 366 milionů korun. Zároveň uskutečnila ambiciózní akvizice závodu Natura v Teplicích nad Metují na místní úrovni a řetězce Costa Coffee na globální úrovni.