Hotelový vyhledávač trivago.cz zanalyzoval obrovské množství dat a vytvořil infografiku, která vám ukáže, kam Češi v roce 2015 nejraději cestovali, kolik byli ochotni utratit za ubytování, jak dlouho se v dané destinaci zdrželi i kdy ubytování hledali.

Všech 10 mezi Čechy nejoblíbenějších destinací roku 2015 se nachází v Evropě. Na prvním místě se jak celkově, tak i při srovnání v jednotlivých měsících, umístila Praha. Její podíl na celkovém vyhledávání činil 14 % a průměrně byli Češi ochotni zaplatit za ubytování 1 560 Kč za noc (ve dvoulůžkovém pokoji). V první desítce jsou dále evropské metropole Řím, Londýn, Paříž, Vídeň, Budapešť a Berlín a nechybí ani další zástupci českých měst: Brno na 4. místě a sedmý je Český Krumlov. Chorvatsko, jakožto celá země, bylo v loňském roce osmou nejhledanější destinací při vyhledávání ubytování na trivago.cz. Průměrně zde Češi chtěli strávit 7 nocí a zaplatili 3 410 Kč za noc.

graf_01

Co se jednotlivých ročních období týká, Praha byla, jak již bylo zmíněno, nejhledanější destinací jak celoročně, tak i v jednotlivých měsících i sezónách. Ve všech sezónách se v TOP 5 destinacích, kde Češi hledali ubytování, objevil také Londýn. V zimě Češi poměrně hojně mířili za teplem do Dubaje, za noc v průměru zaplatili 6 350 Kč a délka pobytu činila 3 noci. Přes léto bylo druhou nejhledanější destinací Chorvatsko – za noc byli Češi ochotni zaplatit průměrně 3 486 Kč a ubytování zde hledali na 7 nocí.

graf_02

Cena, kterou jsou Češi ochotni zaplatit za noc v hotelu, se liší podle sezóny. Nejvíce, a to v průměru 2 513 Kč za noc, platili v létě. Naopak nejméně byli ochotni platit za ubytování na podzim (2 324 Kč).

graf_03

Průměrný počet nocí, na které Češi ubytování hledali, byl pro jaro a zimu 3 noci a pro léto a podzim 4 noci. Pokud hledali ubytování v Praze, pak to bylo (nehledě na roční období) na 2 noci. Nejdelší dobu pobytu hledali loni Češi pro teplé destinace, jako jsou Bali (zde hledali ubytování průměrně na 10 nocí), Sardínie (9 nocí), Maledivy (8 nocí), Mallorca (8 nocí) a Chorvatsko (7 nocí).

graf_04

Kdy Češi nejvíce vyhledávali, kde se na své příští dovolené ubytují? V roce 2015 byla nejoblíbenější doba pro hledání hotelu pondělí mezi 20:00 a 22:00. Zatímco na jaře a v zimě patřily mezi nejoblíbenější dny a časy pro vyhledávání zejména pondělí (20:00 – 22:00) a středa (21:00 – 22:00), v létě a na podzim to bylo pondělí (20:00 – 22:00) a úterý (20:00 – 22:00).

Lucie Koutníková, Public Relations Česká republika: „Praha je nejen celosvětově oblíbenou destinací, ale své místo má i mezi Čechy, což potvrzuje i její jak celoroční, tak i měsíční první místo  při vyhledávání ubytování. Překvapující není ani umístění Chorvatska mezi oblíbenými letními destinacemi. Naopak nově je patrný nárůst zájmu o strávení české zimy v teple v Dubaji, která se umístila na 3. místě mezi nejvyhledávanějšími destinacemi pro zimní období.”

 

Pozn.: Všechny ceny jsou uváděny za noc a dvoulůžkový pokoj. Roční období: jaro = březen – květen; léto = červen – srpen; podzim = září – listopad; zima = prosinec – únor.

 

BI Data (obecně)

Díky více než bilionu různých možností, jak zpracovat 4 miliardy vyhledávání hotelů denně, může náš Business Intelligence (BI) tým nabídnout opravdu mnoho dat. Občas jsme více než nadšení z toho, co se nám podařilo zjistit, a rádi se o to podělíme. Jedná se například o předpovídání cestovních trendů, a to jak lokálních, tak mezinárodních. Dále dokážeme určit, jak se turismus měnil před, během i po velké události. Někdy tato zjištění sdílíme sami od sebe, ale ve většině případů data sdílíme na vyžádání – na oplátku žádáme pouze uvedení zdroje trivago.cz. Takže pokud máte zájem o konkrétní data, napište nám.

O trivagu

Cestovatelé najdou tu nejlepší nabídku ubytování na www.trivago.cz. trivago jakožto největší hotelový vyhledávač porovnává nabídky 1 milionu hotelů na více než 250 rezervačních stránkách. trivago disponuje také více než 200 miliony recenzí shrnujícími zkušenosti předchozích hotelových hostů a databází 15 milionů fotografií. Přes 120 milionů návštěvníků měsíčně nalezne svůj ideální hotel díky použití trivago filtrů. trivago bylo založeno v roce 2005 v německém Düsseldorfu a v současnosti je v provozu 55 mezinárodních platforem ve 33 jazykových verzích.

Redakce Gastro&Hotel