Celý obor zpracovatelů masa pociťuje drsné důsledky drahých energií. Odhady propadů spotřeby jsou totiž největší v historii novodobé republiky. Oboru nepomáhají ani unijní plány přechodu z živočišné stravy na rostlinnou, omezování chovů skotu nebo zdanění masa. Snad i proto, si letošní český svátek masa nechtějí nechat firmy z oboru ujít.

 V druhé polovině května proběhne na tuzemském trhu tradiční Masobraní. Samotná oslava svátku masa proběhne 19. až 21. května a předcházet ji budou podpůrné akce zapojených firem. Cílem oslavy šestého ročníku českého svátku masa je prezentovat široké veřejnosti jednotný pohled na maso a masné výrobky, jako nedílnou součást zdravého životního stylu a české kuchyně. Organizátor akce, kterým je Český svaz zpracovatelů masa (ČSZM), má letos v plánu důrazně poukázat na důležitost živočišných produktů v životě člověka a podpořit jednotlivé prodejce a producenty masa a masných výrobků. „Situace kolem masa je opravdu vážná. Jsem rád, že zájem o účast na akci vnímáme všichni stejně a uvědomujeme si potřebu masivní komunikace,“ uvádí předseda svazu Karel Pilčík, podle kterého je účast jednotlivých firem důležitá ve prospěch celého oboru.

Masobraní vsadilo na grilování a pipMastera

„Maso patří do grilu“ a „Jezte maso! Protože…“, to jsou hlavní sdělení letošního ročníku určené veřejnosti. Téma grilování si svaz nevybral náhodou. Podle nedávného průzkumu agentury Kantar realizovaného pro Globus patří grilování pro tři čtvrtiny národa mezi nejoblíbenější společenskou aktivitu. Zájem o něj dokazuje i silná grilovací komunita v Čechách, kde čtvrt milionu lidí griluje celoročně anebo několikrát do týdne.

Organizátor Masobraní také poprvé vsadil na komunikaci prostřednictvím známé tváře, kterou se stal český grilovací guru a youtuber David Kubricht, který se na internetu proslavil pod přezdívkou pipMaster. „Líbil se nám, protože je lidový, morálně zdatný, a hlavně ostřílený v grilování. Takže očekáváme, že se nám společně ještě více podaří zpopularizovat roli a význam masa v české kuchyni a na grilovacích příkladech lidem ukázat, že grilování už dávno není jen o klobásách nebo marinovaných masech,“ uvedl Karel Pilčík, předseda ČSZM. David Kubricht alias pipMaster boduje mezi svými 90 tisíci fanoušky nejen neotřelými recepty, ale i osobitým a neuhlazeným projevem. Jeho videa, kde každý týden radí lidem, jak si udělat něco dobrého na grilu, mají jen na YouTube přes 13 milionů shlédnutí.

Do Masobraní se zapojí rekordní počet firem

Zatímco v loňských letech se do akce zapojily především členské firmy ČSZM, letos svaz cíleně oslovil nejen všechny zpracovatele, ale i obchodní řetězce. Svoji účast na akci v krátkém čase už potvrdili Albert, Billa, Globus, JIP, Kaufland, Lidl, Makro nebo Penny. „Propagační možnosti svazu ve vztahu k Masobraní ovlivní celkový počet zúčastněných firem,“ uvádí výkonný ředitel svazu Radek Slanec a dodává „pro každého účastníka máme připraven balíček komunikačních materiálů, aby je mohli nasadit podle vlastního uvážení a možností.“ Pro kampaň byla svazem vytvořena sada audio a video spotů, klíčového vizuálu, grilovacích receptů a letáků. „Kterákoli firma, která se ztotožní s posláním Masobraní se do ní může kdykoli zapojit,“ dodává Slanec.

Oslavit svátek masa lze i jinak než slevou

Vedle různorodých marketingových aktivit zapojených firem, které spojuje kromě společného zájmu i jednotný vizuální styl, se kampaň objeví na portálu iDNES.cz a na sociálních sítích. Konkrétně na YouTube, kde vedle pipMastera akci podpoří další slavný youtuber Starej Fotr soutěží o nejoriginálnější grilovaný pokrm z masa a masného výrobku. „Mnoho firem nám potvrzuje, že plánují oslavu masa zrealizovat i jinou akcí než slevou. Situace v oboru se přeci jen rapidně změnila a řada firem místo slevového kolotoče plánuje uspořádat jiný typ akce,“ uzavírá předseda svazu Pilčík a jako příklad uvádí loňskou připomínku důležitosti masa v Hodicích, kterou zorganizovala společnost Krahulík-Masozávod Krahulčí ve spolupráci s dobrovolnými hasiči.

Více informací na www.masobrani.cz

Redakce Gastro&Hotel