Nová univerzální karta pro zaměstnance, se kterou lze platit všude. Nepotřebuje akceptační síť, a to ani v rámci online plateb, neškrtí ji žádný denní limit nebo časové omezení prostředků. Nejen takové jsou největší výhody karty LemonPay, která od dnešního dne oficiálně vstupuje na český trh. Ten se bude významně měnit, protože od roku 2021 mohou zaměstnavatelé hodnotu stravenek vyplácet v hotovosti přímo na účet svých zaměstnanců.
„Na stravenkový paušál jsme připraveni a velmi ho vítáme. Nabízíme nejmodernější řešení – tedy žádné papírové stravenky, ale klasickou platební kartu, se kterou lze platit ve všech restauracích. Tohle všechno umíme zkombinovat s dalšími benefity, jako například s placením volnočasových aktivit, což zavedení velcí hráči nyní nedokážou,“ prohlásil Petr Skoč, obchodní ředitel LemonPay, za kterou stojí skupina českých investorů. Jeho cílem je získat do konce tohoto roku 25 tisíc držitelů.
Žádné denní limity nebo omezení výběru restaurace podle toho, zda patří do akceptační sítě. LemonPay je možné používat například při placení za zdravotní péči, sport, kulturu, cestování, i na online nákupy a mnoho dalšího. „Kartu lze zaměstnancům nastavit tak, aby byla maximálně flexibilní, kombinuje v sobě stravenky, benefity a další peněženky. Chystáme také platbu přes mobilní telefon pomocí Apple Pay a Google Pay,“ doplnil Petr Skoč.
Právě variabilita je největším bonusem LemonPay oproti konkurenci, nová česká karta je vydávána ve spolupráci s Mastercard. Její držitel tak nemusí u vchodu do restaurace nebo například do lékárny kontrolovat, zda je někde nalepené logo jeho využívaných stravenek či benefitní karty. „Kartu LemonPay automaticky přijímají platební terminály, zároveň kontrolujeme i ty nově zavedené po celé České republice. Když například otevře nová restaurace, je možné v ní pohodlně zaplatit, aniž by si zaměstnanec musel vše ověřovat,“ upřesnil obchodní ředitel Petr Skoč.
Česká karta vyzývá konkurenci z Francie
Na domácím trhu probíhají zásadní změny, protože vláda schválila zavedení stravenkového paušálu. Zaměstnanci tak místo „papírků“ budou moct od roku 2021 dostávat peníze přímo. „Je to určitě skvělé řešení. V podstatě jsme čekali na jeho schválení, abychom mohli LemonPay kartu představit českému trhu, který je stále zkostnatělý, a velcí hráči na něm jednoznačně profitují. Příkladem je ročně 150 milionů korun v propadlých stravenkách, které činí až jednu třetinu celkového zisku pro velké zavedené hráče. Navíc provize, které musí stravenkovým firmám platit české restaurace, jsou vyváděny mimo naši republiku,“ uvedl Petr Skoč, podle kterého byla změna nevyhnutelná a jednoznačně dává šanci pro nové agilnější firmy.
LemonPay si na rozdíl od konkurence nebude brát provize od restaurací, nehodlá s nimi sepisovat žádné smlouvy. „Majitelé restaurací rozhodně nemusí čekat na zúčtování provizí. Tím ulehčíme život také personálu, protože obsluha přeci nemusí vědět, že zaměstnanec platí stravenkou a řešit, do jaké částky se vrací peníze. Proč taky, vždyť je to další zbytečný úkon, který akorát zamotává hlavu. Náš držitel prostě platí kartou, tečka,“ dodal Petr Skoč.
O moderněji pojaté benefity pro zaměstnance bude velký zájem. Firmám se totiž významně odbourá překážka v podobě administrativní zátěže a nebudou muset platit nesmyslné provize z objemu. Navíc nebudou muset sbírat účtenky související s využíváním stravenkového paušálu pro případnou kontrolu z finančního úřadu. „Máme technologický náskok a nebojíme se vyzvat velké hráče z Francie. Papírové stravenky jsou přežitek, český trh čeká v tomto segmentu digitalizace,“ doplnil Petr Skoč z LemonPay.
Cílem je 250 tisíc aktivních uživatelů
Veškeré transakce jsou v LemonPay zcela transparentní. Zaměstnavatel bude mít přístup do jednoduchého a přehledného prostředí pro správu karet. V aplikaci si může nastavit rozsah možností a využití pro zaměstnance. Ti si zase na svém osobním účtu můžou zkontrolovat měsíční čerpání stravenek a benefitů, historii transakcí, nebo kolik se jim vrátilo zpět z naší cash-back sítě, kterou plánujeme spustit na podzim.
Nová česká karta zároveň nenabízí pouze elektronické stravenky a volnočasové aktivity, připravený je také nástroj, díky kterému se zaměstnanci budou moct podílet na financování svých benefitů. LemonPay je využitelná pro všechny typy společností – menší, střední, tak i pro ty největší. „Jako nově zavedená česká značka chceme mít do tří let 250 tisíc aktivních uživatelů a přinést budoucnost řešení benefitů pro zaměstnance,“ vyzval Petr Skoč. Karta je k dostání na oficiálních stránkách www.lemonpay.com.