Jsme MISTŘI!!! Češi jsou světovými pivními favority

autor: | Led 5, 2017 | Novinky z Gastronomie | 0 komentářů

Co Čech, to pivař. Tedy téměř. Každopádně tomu nasvědčuje naše prvenství na žebříčku spotřeby tohoto moku. Možná je to proto, že pivo pro mnohé Čechy není jen nápoj, ale životní styl. V hospůdce probere složitosti života a k tomu ještě sežene zedníka nebo instalatéra.

Pivní láska v číslech

pivni-laska-v-cislechRoční spotřeba piva cca 150 litrů v přepočtu na jednoho člověka staví Českou republiku na první místo na světě. Tedy – v absolutním množství spotřeby piva vede Čína, ale ve spotřebě na hlavu Česko asijskou velmoc poráží. Během týdne dokáže každý Čech nad 15 let vypít až 2429 ml pětiprocentního piva, což je necelých pět půllitrů Co se týče genderového rozložení českých pivařů, alespoň občas pivo pije 90 procent mužů a 56 procent žen. Průměrný muž přitom v České republice vypije během týdne 7,8 půllitru piva, ženy jen 2,3 půllitru. Tento „nepoměr“ vychází z dalšího statistického údaje: zatímco muži mezi restauračními zařízeními stále preferují hospody a pivnice, u žen se největší oblibě těší kavárny a cukrárny. A zatímco téměř osm z deseti mužů si zde nejčastěji objedná pivo, ženy nápoje střídají. Muži do svého oblíbeného podniku zavítají v průměru 7,2krát měsíčně, ženy jen 2,9krát. Což ukazuje, že frekvence návštěv se za posledních deset let snížila skoro o 305. U mužů pije nejčastěji pivo skupina ve věku 45 až 59 let, mezi ženami je nejaktivnější věková skupina mezi 30 až 44 lety.

Mixy chutnají ženám

Ženy porážejí muže v pravidelnosti pití takzvaných pivních mixů. Pravidelně je pije téměř třetina z nich, zatímco u mužů je to necelá čtvrtina. Je ale pravda, že pivní mixy většina obyvatel republiky nepovažuje za pivo. Převažuje názor, že se jedná o svébytný druh alkoholického nápoje. Nicméně konzumenti si žádají stále nové chutě, a tak i pivní mixy – radlery – už mají na trhu výraznou konkurenci. OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jsme na pověst pivařů hrdí?

Pro milovníky piva je důležitá jeho značka – devět z deseti respondentů bylo schopno okamžitě jmenovat oblíbenou značku svého piva, u žen tento podíl dosahuje 70 procent. Přes 80 procent mužů a bezmála
70 procent žen tvrdí, že při výběru piva je pro ně důležitá chuť. Kupodivu poměrně významný počet lidí se při výběru piva zaměřuje na údaj o místě výroby – je to 57 procent mužů a 51 procent žen. Mnohem více konzumentů ale spíše než původ řeší cenu piva… A jak moc jsme vlastně hrdí na pověst největších světových pijáků piva? Ne příliš. Hrdost na tento primát cítí třicet osm procent mužů a mezi ženami by se s ním chlubilo jen patnáct procent. Naopak osmadvacet procent Češek by o něm raději pomlčelo. Důležité ale je, že láska Čechů k pivu neuvadá. Jen se na čas přesunula pod rodinný krov. A to je výzva pro všechny restauratéry.

Jak přilákat pivaře?

Co udělat proto, aby hosté rádi zašli na pivo do vaší provozovny? Zkuste jim nabídnout něco navíc, co je bude bavit, co se jim bude líbit. Přidanou hodnotu, která jim bude stát za to, aby u vás utratili nějakou tu korunu. Zážitek, za kterým se budou vracet.

  • Přihlaste svůj personál do kurzů, kde se naučí špičkově čepovat pivo a navíc spoustu dovedností, které může uplatnit při obsluze hostů.
  • Hlaste se k pravidlům kultury pití piva – například každý jeho druh si zaslouží příslušnou sklenici a správnou teplotu servírování.
  • Kladné body získáte sestavením pivního menu – český ležák je ideální jako ingredience do pokrmů a samozřejmě také jako lahodný nápoj, který zmíněné pokrmy doprovodí.
  • Přemýšleli jste o pivním sommelierovi? Musí to být však nejen odborník na pivo, ale také showman, který dokáže udělat z čepování zábavné představení pro hosty.
  • Zamyslete se nad věrnostním programem pro své štamgasty.
  • Zapojte se do oslav Dne českého piva