V České republice patří do sítě Makro Cash Carry ČR třináct velkoobchodních středisek pro podnikatele. Brněnská pobočka dosahuje nejvyšší obrat a může se pochlubit zvlášť vysokou úrovní nabídky i služeb a strategickou polohou v;rámci České republiky.

;

Společnost MAKRO může díky svému velkoobchodnímu charakteru prodávat zboží za nejvýhodnější ceny v porovnání s konkurencí. Orientuje se na tři skupiny zákazníků – profesionálů: HoReCa (hotely, restaurace a catering), nezávislý maloobchod a malé až střední firmy. V;nabídce má 33 000 položek z oblasti potravin i spotřebního zboží a řadu služeb vytvořených na míru zákazníkům, od kuchařských tréninků, přes Maloobchodní akademii až po služby Mservis (Mphone, Mprofinance, Mpojištění, Mtransport).

;

Generální ředitel MAKRO Cash Carry ČR Axel Hluchy charakterizuje současnou strategii společnosti MAKRO takto: „ Vývoj trhu základních potravin je v Česku víceméně nulový, ale pociťujeme značný růst v;oblasti rozvážkového a internetového prodeje. Zde vidíme velkou budoucnost a chceme se poptávce na trhu přizpůsobit. Přizpůsobení se přáním a potřebám našich zákazníků je pro nás klíčové. Máme například vietnamské maloobchodní specialisty, kteří se starají o svou skupinu zákazníků, nebo italského specialistu, který rozumí segmentu zákazníků z italských restaurací a se svým týmem jim dovede nabídnout to, co potřebují. Když přišla TV Prima s nápadem vytvoření kuchařské show s Emanuelem Ridim, oslovila nás možnot podílet se vzdělávání veřejnosti v oblasti gastronomie. Myšlenku vzdělávání v gastronomii jsme pak rozvedli i do kuchařských tréninků a partnerství v různých akcích, které se touto tématikou zabývají.

;

Brněnské MAKRO je jednička

Ředitel brněnské pobočky Makro Cash Carry Miroslav Králík vysvětluje, v čem je tento velkoobchod jedinečný. „Brno je číslo 1 mezi všemi pobočkami Makra v ČR co do obratu. Je to dáno především mimořádnou strategickou polohou našeho storu v;rámci dojezdové vzdálenosti a dostupnosti, na křížení dálnic D1 a D2. Další nespornou výhodou je naše jedinečná nabídka. Úroveň HoReCa segmentu, naší klíčové cílové skupiny zákazníků, ve zdejším kraji stále stoupá a my se snažíme nabízet čerstvé a kvalitní potraviny, nejlepší řešení i vysokou kvalitu. My v;MAKRU jsme inspirací pro HoReCa zákazníky a na to jsem opravdu pyšný. Nikdo jiný není schopen nabídnout tolik na jediném místě jako my, včetně trendového zboží.

;

Denní obslužnost brněnského Makra je 4500 zákazníků, celkový počet registrovaných zakazníků v;Brně je 99 247. Pravidelným hostem tu je Jiří Vácha, majitel soukromého obchodu Potraviny Váchovi v;okresu Jihlava. „Do Makra jezdím od samého založení,“ vypráví. „Nejdřív jsem jezdil do Průhonic, ale pak jsem zjistil, že je pro mě výhodnější jezdit po dálnici do Brna. Kromě výhodných cen tu mají i vynikající sortiment, podobný jsem nikde jinde neviděl. Mohu si tu vybrat do svého obchodu ty nejlepší věci, kvalitní, neošizené značkové zboží, jaké rád prodávám. Také se tu nestane to co u jiných dodavatelů, že zboží přichází už takzvaně na doraz spotřeby a musí se rychle prodat.“

;

Také šéfkuchař Martin Tomeš z;Golf Hotel Austerlitz ve Slavkově u Brna je s;MAKREM spokojený. „Chodím do MAKRA rád, mají široký výber a rozhodně se tam dá inspirovat. Zvlášť vyhledávám různé slevy a akce. Občas se mi stane, že obměním nabídku v;restauraci podle toho, co v;Makru uvidím. V;MAKRU kupuji hlavně maso, v;nabídce ryby, a pak oleje, octy, různé doplňky a asijskou kuchyni.

;

Služby pro zákazníky

MAKRO pořádá pro své profesionální zákazníky kuchařské tréninky, Maloobchodní akademii a další vzdělávací akce. Pomáhá i s;úpravami prodejních prostorů. Marie a František Polehlovi mají obchod ve Vladislavi u Třebíče a nedávno provedli za pomoci MAKRA remodeling své prodejny. „Remodeling probíhal za plného provozu a během jednoho dne se nám podařilo vyměnit téměř všechny regály,“ popisuje Marie Polehlová. „Ze starého vybavení nám zůstal pouze jeden stojan v;drogerii, mrazicí boxy, lednice na uzeniny a obslužný pult u okladny, Bylo to náročné, ale zákazníci jsou nadšení stejně jako my. S;Makrem jsme opravdu spokojení, hodně nám pomáhají.“ Průměrný nárůst obratu po remodelingu prodejnu dosahuje v;prvním roce 15 %.

;

Nákup a rozvoz zboží pro HoReCa zákazníky zajišťuje služba Makro distribuce. Tuto službu provozujeme asi 1,5 roku, postupně budujeme ve včech velkoobchodech tzv. Delivery platformy, tedy laicky řečeno expediční haly,“ vysvětluje Miroslav Králík. „V;Brně byla nová delivery platforma otevřena na konci roku 2010. Tím několika násobně vzrostla naše šance oslovit zákazníky a jejich počet se zvýšil meziročně řádově o 100 %. Zájem zákazníků byl enormní, teď jich je zhruba 140 a pořád přibíráme další a další. Kapacita platformy je 300 – 400 zákazníků,“ doplňuje Miroslav Králík.

;

Pobočka DRIVE-IN Jihlava byla otevřena letos 9. března a je velmi úspěšná. Tento inovativní formát je určen pro zákazníky, kteří podnikají mimo dojezdovou vzdálenost k nejbližšímu velkoobchodu Makro, tj. přes 60 minut jízdy. V případě Jihlavy je to Brno. Zboží si objednají telefonicky nebo e-mailem a přijedou si je jen vyzvednout. Pobočka Drive-In v Jihlavě je v ČR již druhá, počátkem loňského prosince zahájila provoz Drive-in pobočka v;Chomutově.

;

Z;organizačního hlediska patří jihlavská pobočka pod pobočku Makro Brno. „Princip této služby je velmi jednoduchý – zákazník si vybere zboží z;běžné nabídky Makra, objedná zboží do 10:00 hodin a;už do 24 hodin během pracovních dní bude jeho objednávka spolu s;fakturou připravena k;vyzvednutí v;Makro Drive-In Jihlava,“ vysvětluje Miroslav Králík a zároveň dodává, po necelém měsíci provozu máme 35 aktivních zákazníků, to znamená mimořádný zájem.

;

Obchodník Jiří Vácha z;Jihlavska nápad Drive-In hodnotí: „Drive-in v;Jihlavě mi velmi vyhovuje. Dokonce jsem zjistil, že tam pracují moji kamarádi, poradí mi, co je pro mě výhodné koupit. Takto nemusím těžké zboží vozit svou dodávkou až z;Brna. Drive-in pro mě také znamená velkou úsporu peněz. My podnikatelé to máme v;konkurenci velkých řetězců stále těžší a Makro nám pomáhá. Některé zboží ale potřebuji vidět a podle toho nakoupit, proto do Brna jezdím dál.

;

Spolupráce se Středním odborným učilištěm potravinářským Brno

MAKRO se podílí na přípravě budoucích profesionálu v;gastronomii prostřednictvím spolupráce se SOU Charbulova v Brně.

Část odborného výcviku prodělávají učni, například kuchaři a číšníci, v MAKRU, přitom se již dostanou do kontaktu se zákazníky. MAKRO zase v prostorách učiliště realizuje své kuchařské tréninky a poskytuje učilišti potřebné suroviny.

;