Řetězec Globus rozšiřuje sortiment biopotravin a posiluje spolupráci s českými výrobci. „Reagujeme na rostoucí poptávku zákazníků, která se každým rokem zvyšuje v průměru o 20 procent.  Lidé v roce 2015 nakoupili biopotraviny za více než 150 milionů korun, což bylo o 25 procent více než v předchozím roce. I letos nám dosavadní vývoj ukazuje, že tento trend bude pokračovat. Největší zájem mají zákazníci o čerstvé mléko, jogurty, tvarohové výrobky a vejce,“ shrnuje mluvčí Globusu Pavla Hobíková. Uvedené zboží se objevuje i na předních příčkách prodejnosti na celém tuzemském trhu, jak ukazuje zjištění agentur sledujících spotřební chování*.

Lidé chodí do Globusu pro kreativní biopotraviny

„Trend biopotravin sílí a v poslední době jej obohacují i tak zvané kreativní biopotraviny, které jsou nadstavbou různých výrobků v kvalitě bio. Mezi příklady patří přepuštěné máslo Ghí, které vzniká odstraňováním vody a laktózy a dalších přísad. Tím se vylepší původní vlastnosti biomásla, získá například vyšší trvanlivost a je i odolnější proti přepalování,“ přibližuje mluvčí Globusu Pavla Hobíková.

Zákazníci řetězce se podle jejích slov stále více zajímají také o autentičnost výrobků. „Sledují například, zda čokoládový výrobek neobsahuje nějakou náhražkovou ingredienci, zda je výrobek z jejich země či regionu. Lidé u nás hledají přidanou hodnotu, chtějí výrobku věřit a biopotraviny produkované podle velmi přísných kritérií umí jejich potřeby naplnit.“

Globus podporuje certifikované bio farmáře, je jich však málo

Globus má v sortimentu certifikovaných biopotravin přes 500 položek. Nehledě na to, že na pultech je k dostání řada produktů ekologického zemědělství ve stejné kvalitě jako bio, pouze tak nejsou označeny. Zhruba polovina produkce je z Česka. „Naší vizí je množství certifikovaných biopotravin neustále rozšiřovat, a to ve prospěch tuzemských výrobků oproti dováženým, chceme mít zkrátka u každého výrobku českou variantu. V tuzemsku je mnoho skvělých farmářů a pěstitelů, kteří produkují potraviny v biokvalitě, ale chybí jim odpovídající certifikace, kterou my vyžadujeme. Věřím ale, že certifikovaných českých producentů biopotravin bude s dalšími roky přibývat a s tím i počet jejich výrobků na našich pultech,“ uzavírá mluvčí Globusu Pavla Hobíková.

TOP Kategorie s největším zastoupením BIO potravin

2014 2015
PUFOVANE CHLEBICKY 8,3% 9,7%
MLEKO CERSTVE 7,9% 7,9%
PATE A PASTIKY SOJOVE 7,9% 6,9%
LUSTENINY 4,8% 6,1%
TVAROHOVE DEZERTY SLADKE 6,1% 5,9%
JOGURTOVE NAPOJE 1,3% 5,1%
MOUKA 2,5% 2,8%
TESTOVINY 1,8% 2,2%

 

*Zdroj: Nielsen Total Retail Audit Market CZ