Řetězec Globus rozšiřuje sortiment biopotravin a posiluje spolupráci s českými výrobci. „Reagujeme na rostoucí poptávku zákazníků, která se každým rokem zvyšuje v průměru o 20 procent. Lidé v roce 2015 nakoupili biopotraviny za více než 150 milionů korun, což bylo o 25 procent více než v předchozím roce. I letos nám dosavadní vývoj ukazuje, že tento trend bude pokračovat. Největší zájem mají zákazníci o čerstvé mléko, jogurty, tvarohové výrobky a vejce,“ shrnuje mluvčí Globusu Pavla Hobíková. Uvedené zboží se objevuje i na předních příčkách prodejnosti na celém tuzemském trhu, jak ukazuje zjištění agentur sledujících spotřební chování*.
Lidé chodí do Globusu pro kreativní biopotraviny
„Trend biopotravin sílí a v poslední době jej obohacují i tak zvané kreativní biopotraviny, které jsou nadstavbou různých výrobků v kvalitě bio. Mezi příklady patří přepuštěné máslo Ghí, které vzniká odstraňováním vody a laktózy a dalších přísad. Tím se vylepší původní vlastnosti biomásla, získá například vyšší trvanlivost a je i odolnější proti přepalování,“ přibližuje mluvčí Globusu Pavla Hobíková.
Zákazníci řetězce se podle jejích slov stále více zajímají také o autentičnost výrobků. „Sledují například, zda čokoládový výrobek neobsahuje nějakou náhražkovou ingredienci, zda je výrobek z jejich země či regionu. Lidé u nás hledají přidanou hodnotu, chtějí výrobku věřit a biopotraviny produkované podle velmi přísných kritérií umí jejich potřeby naplnit.“
Globus podporuje certifikované bio farmáře, je jich však málo
Globus má v sortimentu certifikovaných biopotravin přes 500 položek. Nehledě na to, že na pultech je k dostání řada produktů ekologického zemědělství ve stejné kvalitě jako bio, pouze tak nejsou označeny. Zhruba polovina produkce je z Česka. „Naší vizí je množství certifikovaných biopotravin neustále rozšiřovat, a to ve prospěch tuzemských výrobků oproti dováženým, chceme mít zkrátka u každého výrobku českou variantu. V tuzemsku je mnoho skvělých farmářů a pěstitelů, kteří produkují potraviny v biokvalitě, ale chybí jim odpovídající certifikace, kterou my vyžadujeme. Věřím ale, že certifikovaných českých producentů biopotravin bude s dalšími roky přibývat a s tím i počet jejich výrobků na našich pultech,“ uzavírá mluvčí Globusu Pavla Hobíková.
TOP Kategorie s největším zastoupením BIO potravin |
2014 | 2015 | |
PUFOVANE CHLEBICKY | 8,3% | 9,7% |
MLEKO CERSTVE | 7,9% | 7,9% |
PATE A PASTIKY SOJOVE | 7,9% | 6,9% |
LUSTENINY | 4,8% | 6,1% |
TVAROHOVE DEZERTY SLADKE | 6,1% | 5,9% |
JOGURTOVE NAPOJE | 1,3% | 5,1% |
MOUKA | 2,5% | 2,8% |
TESTOVINY | 1,8% | 2,2% |
*Zdroj: Nielsen Total Retail Audit Market CZ