Podniky Ambiente ve spolupráci s vývojáři z manGoweb a designéry ze Studia Najbrt vylepšili mobilní rezervační aplikaci. Na pár kliknutí si můžete zamluvit stůl ve většině podniků patřících pod hvězdu Ambiente.

Funguje online, obsahuje základní informace o každé restauraci, zasílá notifikace a je ke stažení v App Storu nebo Google Play. Podniky Ambiente v loňském roce navštívily 3,4 miliony hostů, bezmála polovina z nich přišla do Lokálů.

Na aplikaci spolupracovalo Ambiente s programátory a uxáky z manGowebu, kteří stojí například za projektem Rekola, webem týdeníku Respekt či Forbesu a řadou českých i zahraničních webů a aplikací.

Jídlo světové úrovně, které Ambiente umí, podle mě žádnou appku nepotřebuje. Propojování jídla s technologiemi je ale trend, se kterým si stojí za to hrát. Takže nás v tomhle spojení čeká ještě spoustu výzev a zábavy, olizuje se Pavel Fuchs z manGowebu.

O grafickou podobu se postaralo Studio Najbrt. Hlavní výzvou v uživatelském prostředí aplikace bylo kromě jednoduché a přehledné navigace také vytvoření dostatečného prostoru pro prezentaci každého z podniků a navázání na principy, které společně budujeme v nejnovějších webech, říká designér Michael Dolejš.

Při vývoji aplikace jsme mysleli jak na hosty, tak na obsluhu restaurací. Chtěli jsme, aby lidé dostali informace o našich podnicích, mohli si zamluvit stůl na pár kliknutí a měli všechny rezervace pohromadě. Zároveň pro nás byl důležitý backend aplikace. Požadavky chodí přímo do rozhraní, kde se potkávají s rezervacemi z webů, popisuje detaily Tomáš Hlava z Ambiente.

U některých podniků zatím možnost rezervace chybí. Výhodou aplikace má být rychlost odpovědi. Hostům garantujeme, že se jim rezervaci potvrdíme do dvou hodin. To bohužel menší restaurace, které ještě nemají hostesku, nejsou v obědové nebo večerní špičce schopné zaručit,“ vysvětluje důvody Tomáš Hlava.

Řešením je plánovaná synchronizace s online rezervační knihou. Hosté by tak rovnou viděli volná místa a konkrétní časy. Rádi bychom v budoucnu také propojili rezervační aplikaci s věrnostním systémem Ambiente, dodává Pavel Fuchs z manGowebu.

Online komunikace a propojování jednotlivých technologií a databází je pro Ambiente aktuální téma. Až dosud nám v týmu scházeli odborníci a dodavatelé, kteří by se pustili do tvorby značky Ambiente v digitálním prostředí. Teď už máme hotovou komunikační strategii od Martina Jenči z bratislavského studia Milk, programátorské a UX zázemí v manGowebu a branding drží pod palcem Studio Najbrt, vysvětluje Filip Šimoník, šéf marketingu Ambiente.
Propojování má vedle zkvalitnění služeb další důležitý význam, dodává. Shromážděná data totiž umožní vytvářet reporty a benchmarking pro všechny podniky Ambiente. Díky tomu budou moci porovnat například rychlost vyřizování rezervací. To by mělo napomoci nejen motivaci, ale také sdílení ověřených postupů a přinést další inovace,uzavírá Filip Šimoník z marketingového oddělení restaurací Ambiente.

Redakce Gastro&Hotel