Ve dnech 7.–11. února se na výstaviště ve Frankfurtu nad Mohanem vrací největší veletrh spotřebního zboží a designu Ambiente.

V roce 2019 veletrh navštívilo přes 130 tisíc návštěvníků, kteří přijeli načerpat inspiraci, a vystavovalo na něm více než čtyři a půl tisíce společností, z toho 40 firem z České republiky.

Veletrh představí svou širokou produktovou nabídku ve třech hlavních segmentech, kterými jsou Dining, Living a Giving. Dining, jenž je hlavním tématem veletrhu, se zaměřuje na segment kuchyňských potřeb, potřeb pro domácnost a stolování. Zde najdete produkty od výrobců porcelánu, příborů i elektrických spotřebičů. Living je místem setkání interiérových designérů a přináší různá kreativní řešení pro zařízení bytu či domu. Představuje nejrůznější styly nábytku, světel, dekorací, vůní a dalších. V této sekci zjistíte, jak si budeme zařizovat domácnost v blízké budoucnosti. Třetí sekce, Giving, nabídne návštěvníkům nejrozmanitější nabídku dárků k různým příležitostem, ať už k narozeninám, svátku či například výročí. Najdete zde jak dekorativní doplňky, tak například batohy, tašky, ale i šperky.

Ročník 2020 reaguje na rostoucí zájem návštěvníků o produkty ze segmentu HoReCa, díky čemuž představí Messe Frankfurt nový koncept výstavní haly 6.0, která bude zaměřena výhradně na tento segment. Tato hala doplní a vylepší stávající sortiment zboží z oblasti Dining. Letos bude poprvé součástí Ambiente i HoReCa Academy v hale 6.0, která se naopak zaměří na přednášky z oboru pohostinství. Tradičně velmi oblíbená akce HoReCa Get-Together utvoří platformu pro setkávání a navazování obchodních kontaktů mezi výrobci, investory či konzultanty v tomto oboru.

Jednou z nejdůležitějších akcí na veletrhu se každoročně stává přehlídka trendů Ambiente Trends, která představí nové barvy, tvary i materiály, jež budou populární v sezoně 2020/2021. Tyto trendy vymýšlí zavedené trojčlenné studio bora.herke.palmisano. Jsou to Shaped + Softened, který se snaží do nábytku zapracovat měkké tvary a užívá paletu tlumených odstínů bílé a šedé, Precise + Architectural, jenž nachází inspiraci v industrialismu, který kombinuje s vysoce kvalitními materiály a matnými povrchy, a třetí trend Artistical + Diverse se snaží vytvořit z místa, v němž člověk žije, osobitou koláž, k čemuž využívá jemné odstíny oranžové, růžové, žluté i modré.

K Ambiente patří již tradičně i bohatý doprovodný program. Jednou z nejoblíbenějších doprovodných akcí na veletrhu je program Talents. Toho se v roce 2019 zúčastnilo 36 mladých designérů z 18 zemí, několik z nich bylo i z České republiky. I v roce 2020 si podalo do programu přihlášku pár českých talentů z oblasti interiérového designu, kteří budou moci vystavovat díky podpoře veletržní společnosti v hale 8.0. Chybět samozřejmě nebude ani tradiční Ambiente Academy v hale 9.1 a 11.1, jež nabídne přednášky ze segmentu spotřebního zboží. Na výstavě Solutions v hale 4.0 představí designér Sebastian Bergne výběr nových a zajímavých produktů do kuchyně a domácnosti, jenž může lidem ulehčit práci při domácích pracích.

Na Ambiente je prostor i pro zajímavé ceny. German Design Council bude udílet cenu German Design Award v Galerii 1, jež odmění produkty, výrobce či designéry, kteří udávají směr vývoje v oblasti designu. Cenu Kitchen Innovation of the Year si odnese produkt, jejž zvolí sami konzumenti, kteří se budou rozhodovat v několika kategoriích. Nebude chybět ani tradiční anticena Plagiarius, jež „ocení“ výrobce padělaných produktů.

Více informací najdete na oficiálních webových stránkách veletrhu Ambiente www.ambiente.messefrankfurt.com a vstupenky pořídíte na tomto odkazu visitortickets.messefrankfurt.com.

Redakce Gastro&Hotel