Po třech úspěšných ročnících se budou letos výrobci kvalitních a hlavně chutných českých potravin znovu ucházet o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2012“, kterou jim na podzim propůjčí hodnotitelská komise nezávislých odborníků, disponujících vysokým kreditem. Odborným garantem soutěže je Výzkumný ústav potravinářský Praha, v.v.i., v jehož sídle se v září hodnocení uskuteční. Tento renomovaný ústav také samotné hodnocení soutěže organizuje a řídí a zabezpečuje tak vysokou míru její regulérnosti. Složení hodnotitelské komise i zcela průhledný způsob výběru oceněných, vylučuje jakoukoliv manipulaci s výsledky či jejich ovlivňování jinými zájmy.

Nejdůležitějším kritériem, které musí každý přihlášený výrobek splňovat, jsou jeho vysoké chuťové parametry. Neméně důležitou součástí hodnocení je také design výrobku a jeho spotřebitelská využitelnost. Jak vyplývá už ze samotného loga, o značku „Česká chuťovka“ se mohou ucházet pouze výrobky od českých výrobců a vyrobené v ČR. Spojením těchto parametrů je značka Česká chuťovka zcela nezaměnitelná s jinými oceněními, která jsou v ČR udělována.

Ceny vítězům soutěže „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2012“ budou slavnostně předány dne 18.10. v Národním zemědělském muzeu v Praze, které je letos již opakovaně partnerem celého projektu.

Hlavním smyslem soutěže „Česká chuťovka“ je podpora tradičních hodnot v českém potravinářství, kde chuť a kvalita byly vždy tím, na čem si výrobci nejvíc zakládali. Současně má pomoci i samotným spotřebitelům, aby se ve změti různých označení dokázali dobře orientovat, pokud hledají právě takovou potravinu, která je nejen zaručeně zdejšího původu, ale na které si i zaručeně pochutná. Dobrá tradice ale musí být zároveň živá, proto se značka „Česká chuťovka“ letos oblékla do slušivějšího kabátu, aby i z jejího grafického ztvárnění bylo na první pohled vidět, že vyjadřuje tradiční české hodnoty moderním způsobem.

Po loňském úspěchu byla letos už podruhé vyhlášena specializovaná kategorie Dětská chuťovka, jejíž nové logo bude atraktivní právě pro děti. Výrobky přihlášené do této kategorie by měly být určeny dětem ve věku od 6 do 16 let. Hodnotit je bude opět autentická dětská porota složená z členů Dětské tiskové agentury a studentů Střední průmyslové školy potravinářských technologií v Podskalské, za jejíž významné podpory se také soutěž koná.;;