Domů » Nezařazené » Šlamastyka podle jabka aneb znají mileniálové calvados?

Šlamastyka podle jabka aneb znají mileniálové calvados?

Sebevzdálenější akce mohou mít nečekané konsekvence. Všichni znaji motýlí efekt. Tak například na české barové scéně se možná zrodí šlamastyka, z níž může rozbolet hlava top management jistého výrobce smartfónů.  

TROPHÉES CALVADOS NOUVELLE VOGUE bez Čechů

Jedenadvacátý ročník TROPHÉES CALVADOS NOUVELLE VOGUE, barmanské soutěže, jejíž reglement požaduje, aby soutěžní koktejl obsahoval calvados jako jedinou bázi a celkové vyznění drinku vyjadřovalo téma MOŘE A PLÁŽ, se uskuteční za účasti barmanů třinácti evropských států včetně například Estonska, Litvy a Ruské federace, leč za absence mixérů z České republiky. Vysvětlit situaci tím, že Česko nemá moře (čehož ostatně litoval už pan Rybář z Nerudových Povídek malostranských vzlykem  „Ďjó, moře! – Proč nebydlíme u moře!“), neobstojí, protože Švýcarsko je nemá právě tak. Takže vysvětlením sice spekulativním, ale nejspíš opodstatněným, může být malá spotřeba calvadosu v Čechách.

Znají mileniálové calvados?

Generace, jež kdysi hltala romány Ericha Marii Remarquea, jejichž hrdinové měli pro calvados slabost, a okouzlena příběhy brala na přelomu šedesátých a sedmdesátých let útokem bistro v Umělecko-průmyslovém muzeu, kde se jablečná pálenka po desetiletích konečně objevila, odrostla. Přísloveční – promiňte mi, prosím, ten výraz – mileniálové o calvadosu nejspíš nikdy neslyšeli. A barmani? Těm snad nezbude než na truc vyměnit svoje jabka za jiné značky telefonů…

 

Text: Alexandr Mikšovic

Foto: archiv