Domů » Nezařazené » Návštěvnost turistických cílů vloni rostla

Návštěvnost turistických cílů vloni rostla

Nejnavštěvovanějším turistickým cílem roku 2016 byl Pražský hrad, kam zavítalo celkem 2,1 milionu návštěvníků, což bylo meziročně o 12 % více. Polepšily si i další cíle turistů. U deseti nejnavštěvovanějších památek Česka rostla návštěvnost často i dvouciferným tempem. Vyplývá to z žebříčku návštěvnosti turistických cílů, který sestavila agentura CzechTourism.

Výsledky ministrni potěšily

„Výsledky potvrzující zvýšení návštěvnosti turistických cílů v České republice mě potěšily, stejně jako početné zastoupení našich regionů v první padesátce nejvyhledávanějších míst českých a zahraničních návštěvníků. Je proto nutné nadále intenzivně propagovat naši zemi, s důrazem na zajímavosti jednotlivých regionů, aby nastolený trend pokračoval i v dalších letech,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

Lanová dráha na Petřín je stále oblíbenější

Na druhé příčce se stejně jako loni umístila lanová dráha na Petřín. Ta za loňský rok svezla téměř 1,8 milionu návštěvníků, což bylo o 19 % více než v roce předchozím. Významný nárůst zaznamenala i většina dalších objektů v první desítce. Například pražské ZOO, která skončila na třetím místě, vzrostla meziročně návštěvnost o 10 %, na celkových 1,4 milionu návštěvníků. Do žebříčku nejnavštěvovanějších památek Česka se promítlo i postupné rozšiřování portfolia dotazovaných objektů. V první desítce se tak vloni nově objevil Aqualand Moravia.

V databázi je již 600 objektů

„Aktuálně zjišťujeme návštěvnost téměř 600 objektů z celé republiky a postupně se snažíme databázi doplňovat. Kromě kulturních památek a hradů či zámků sledujeme i návštěvnost technických památek, některých zážitkových atrakcí, ale třeba i jaderných elektráren,“ uvedla Markéta Vogelová, ředitelka Institutu turismu agentury CzechTourism. U převážné většiny objektů letos podle Vogelové návštěvnost rostla, mnohdy i o desítky procent. Pokles počtu návštěvníků se objevil jen zřídka, a zpravidla souvisel se změnou organizace prohlídek, či způsobu počítání návštěvníků. Ty totiž každý objekt počítá trochu jinak.

Základem je zpravidla počet prodaných vstupenek

„Základem je zpravidla počet prodaných vstupenek. V závislosti na marketingové politice konkrétního objektu se dále započítávají například návštěvníci různých akcí, některé objekty mají více návštěvnických okruhů, nebo třeba vykazují souhrnně návštěvnost více poboček provozovaných například jedním muzeem,“ přibližuje Vogelová. Zcela sjednotit způsob počítání návštěvníků podle ní není proveditelné. CzechTourism se proto orientuje hlavně na sledování trendů v čase, nikoliv na vzájemné pořadí objektů, které je vzhledem k odlišné metodice spíše orientační.

 

Text: CzechTourism Foto: Archiv