Designové trendy, špičkové kolekce, inovace a inspirace – to vše a mnohem více nabídne ve dnech 9.–13. února 2018 frankfurtské výstaviště, kde proběhne mezinárodní veletrh Ambiente. Mimo jiné bude k vidění i široké portfolio designového zboží pro segment ubytování, stravování a pohostinství. Cílem je podpořit kvalitu a efektivitu celého segmentu a tím zajistit udržitelný nárůst počtu hostů v restauračních zařízeních a hotelech i zájem klientů cateringových společností.

Ambiente a segment HoReCa patří pevně k sobě

Pro veletrh Ambiente se segment HoReCa v poslední době jednoznačně stává čím dál důležitějším. Přibývající konkurence na trhu vytváří potřebu hledat nové nápady a inspiraci, jak své klienty oslovit a udržet jejich zájem. Klíčem k úspěchu jsou nepochybně neustálé, dynamické a neotřelé inovace. Kromě standardního sortimentu talířů, příborů a váz tak veletrh nabídne také nádobí na bankety a rauty i menší kousky nábytku. Představí je tu více než 4400 vystavovatelů ze všech světových kontinentů, kteří návštěvníkům poskytnou přehled aktuálních trendů na trhu. Produktové řady jsou v kompletním cenovém rozsahu – od lifestylového zboží přes prémiové produkty až po pětihvězdičkový luxus. Díky speciálně připravené příručce HoReCa se návštěvníci budou moci v areálu výstaviště rychle orientovat a bez problému najít vystavovatele, kteří jsou pro ně zajímaví a relevantní.

Na exklusivním večerním setkání odborníků bude možné navázat důležité kontakty

Navíc v roce 2018 proběhne – již podruhé – exkluzivní společenské setkání výrobců, projektantů, investorů a konzultantů v segmentu HoReCa. Večerní setkání je koncipováno jako prostor pro navazování kontaktů mezi nabídkou a poptávkou. Pro účastníky veletrhu, kteří sem přijíždějí se společným cílem posunout své HoReCa projekty na vyšší a inspirativní úroveň, představuje jedinečnou příležitost sdílet zkušenosti i pohled na věc.

Veletrh každoročně prezentuje také trendy v odvětví pro nadcházející sezonu. Již tradičně přehlídku připravili odborníci ze studia bora.herke.palmisano, kteří se zaměřili na významné vlivy v designu, umění, architektuře, módě i životním stylu a pro přehlídku vybírali produkty vystavovatelů veletrhu Ambiente. Pro rok 2018 se přehlídka trendů bude řídit mottem „Fusion, Link and Connection“ a nabídne hned čtyři stylizované scénáře:

 Modest Regenerations – Jednoduchost sama

Trend, který je současný i nadčasový a zároveň prostý a uvolněný. Vychází z jasné a moderní koncepce obývacího prostoru, jež kombinuje zavedené postupy s novými nápady. Dominujícími materiály budou dřevo, kámen, beton, keramika, bambus a litina – buď glazovaná, nebo smaltovaná – doplněné lnem a vlnou v přírodních barvách.

Colourful Intentions – etika ve spojení s působivými barvami

Tento trend sází na působivé a jasné barvy, výrazné vzory, dynamiku a vitalitu. Vybrané materiály, důraz na recyklaci a opcyklaci vycházejí z etického imperativu – výrobky by měly být nejenom působivé, ale také udržitelné. Recyklované plasty, kovy, dřevo a textil se prezentují v designu kostky a pruhů i na ozdobných okrajích.

Technological Emotions – inovativní materiály v emoce oslovujícím designu

 Směr s vizionářským, sofistikovaným a emocemi nabitým dopadem. Experimentování s novými technologiemi nevede k chladnému a pragmatickému výsledku, ale naopak vyvolává emoce. Pro tento trend jsou typické neobvyklé kombinace materiálů a produktů, např. papíru a lnu. Mezi další prvky, které oslovují naše smysly, patří supertenké fólie, měkké textilie a inovativní vizuální akcenty.

 Opulent Narrations – odvaha být opulentní

Odvážný trend, který tíhne k výstřednosti a historickým odkazům. S důvtipem pracuje s drahocennými orientálními materiály a vyzařuje lásku k bohatým detailům. Své využití najdou drahé kameny, umělecky zdobený porcelán, dekorativní kožené prvky, brokát, výšivky a reliéfní vyřezávané prvky.

Více informací naleznete na webových stránkách veletrhu Ambiente 2018.

Na výběr:

https://ambiente.messefrankfurt.com/frankfurt/en.html

http://www.messefrankfurt.cz/clanek/AMBIENTE-2018

Redakce Gastro&Hotel